Tuesday, 30 October 2012

Our second trip to Glasgow

At the end of October two of our students and a teacher travelled to Glasgow.
This was our hectic schedule there.
Look at the photos below and the video our students made to show in Scotland.



Just landed at Glasgow airport.
A warm welcome from the Scottish students
Catalan and Scottish together
Working together
Making friends
We visited a number of different schools
Spanish class
Spanish class
Teachers' meeting
Catalan students in Glasgow
They know about us here
Spanish classroom
They really know about Catalonia
Cooking class
Dancing Zumba for charity projects.

 Proud with their shortbread made at school.

Very happy after visiting St.Thomas of Aquine.
At the Town Hall reception.
Catalan delegation with the City Mayor.
Our students and teacher with the Mayor.
Beautiful autumn landscape.
Farewell at the Stirling Castle.

Friday, 22 June 2012

Summary of the first two years in Catalan for the school website

Connecting Classrooms és un projecte europeu impulsat i finançat pel Bristish Council. Va començar a prendre cos el setembre del 2010, quan vam aceptar participar-hi deu instituts del Baix Maresme i se’ns van assignar uns “partners”de Polònia, Escòcia i Bòsnia-Herzegovina. El nexe d’ unió entre tots nosaltres va ser la motivació que ens duia a lluitar contra l’ exclusió social amb tot els seus vessants.
Per qüestions d’ operativitat es van crear dos subgrups o “ clusters” de cinc instituts cadascun d’ ells. Així, amb els que treballem més d’ aprop, són amb els nostres companys dels instituts IES Thalassa de Mongat, el SES de Teià, l’ Escola Assís de Premià de Mar , i l’ escola El Pilar, també de Premià de Mar.
El setembre del 2010 es van elegir uns representants per anar a Glasgow i dissenyar el projecte per aquell curs. Poc després de tornar, ens vam reunir tots els coordinadors del projecte per a compartir l’ experiència i saber així què hauríem de fer durant aquell any.
Com a primera presa de contacte, ens vam enviar Christmas Cards . Nosaltres vam comptar amb la col.laboració del professor Lluís Civit que va dedicar algunes de les seves hores de classe a ensenyar-nos a fer postals de Nadal en tres dimensions, que van quedar molt maques. També els vam enviar torrons i polvorons, per compartir amb ells un trosset del nostre Nadal.
El segon trimestre els vam voler ensenyar el nostre institut. Així , vam enregistrar durant uns deu minuts el nostre institut. Els alumnes que hi van voler participar, seguien la càmera donant indicacions de cadascun dels llocs mostrats. Vam tenir algun problema tècnic, però els mateixos alumnes el van solucionar posant-hi subtítols. El video el podeu veure!!
Pel darrer trimestre vam fer un projecte titulat: “What can you see from your Window?”.Els alumnes van fer fotografies des de la finestra de la seva habitació. Totes molt diferents i singulars. Vam organitzar un concurs fotogràfic on tant els professors del claustre com els alumnes dipositaven un vot per alguna de les fotografies exposades. Així va ser com en vam triar tres que vam enviar als nostres “Partners”. Els tres alumnes guanyadors, el Biel Garcia, la Patricia Anaya i la Ingrid Juarez van rebre uns regalets que els van agradar molt. La sorpresa va venir després quan la fotografia d’ en Biel García va ser triada com la millor de les 30 fotografies presentades.
A banda d’ aquesta feina feina “individual” , els alumnes triats, deu de cada centre, han fet diverses estades al centre de recursos d’ Alella, amb monitors molt ben preparats que han guiat unes activitats adreçades a la conscienciació sobre la importància de la inclusió social. i els perills de la marginació.
En una d’ aquestes trobades els propis alumnes van triar els seus representants per anar a Glasgow, ja que per primer cop hi anirien alumnes. D’ entre els deu nens representants de cada escola n’ havien de triar un. En el nostre cas va ser la Irene Piqueras. Estem molt orgullosos del discurs que va fer , ja que li va donar el bitllet per Glasgow. Va ser una de les quatre persones triades entre els deu instituts per anar-hi.
Abans però , els nostres alumnes van anar al Departament d’ Educació a exposar el nostre projecte i hem de dir que tant l’ Oriol Tomàs com la Paula Duran ho van fer molt i molt bé.
La Noemí Torres va ser la professora que va acompanyar la Irene Piqueras. No cal dir, que va ser una experiència molt enriquidora. Conèixer la realitat d’ una escola a l’ estranger, veure el seu funcionament, establir lligams amb gent d’ allà… els va encantar.
Aquest any el projecte no estava tan pautat i ens hem centrat amb la gent gran. Aprofitant l’ avinentesa que aquest any és l’ any de la intergeneracionalitat , hem decidit col.laborar amb el Casal Benèfic Premianenc de Premià de Mar.
En una primera sessió, hi vam anar a cantar amb la Coral de l’ Institut. No vam brillar per la qualitat de les postres cordes vocals, però els avis, públic no gaire exigent, va saber agrair-nos la nostra presència i companyia.
Al mes de Maig vam implicar els professors Eva Múgica de llengua castellana i en Josep Maria Clopés de llengua catalana, perquè dediquessin uns estoneta de les seves classes redactant “ desigs per la inclusió social”. Paral·lelament ho vam fer amb els de quart d’ ESO en Anglès. Un cop vam tenir tots aquests bon desigs escrits en cartolines, vam quedar amb la directora del Casal per anar-hi i col·laborar amb una activitat que comptava amb el vist-i-plau de la Marató de TV3.
Quinze nens d’ un centre de dia, amb risc d’ exclusió social, les seves monitores , uns vint-i cinc alumnes nostres i nosaltres mateixos- tres profes del departament d’ anglès- vam passar dues tardes amb els avis, compartint experiències, fent-los sentir importants, demanant-los receptes fàcils que poguessin fer els alumnes a casa, enregistrar-les i enviar-les als partners estrangers.
Els alumnes del centre de dia havien elaborat un domino amb tot de missatges a favor de la inclusió social i tots junts: avis, nens i els nostres adolescents van jugar plegats. Tots dos dies ens van oferir berenar , el primer dia entrepans i sucs, però el que va triomfar va ser la xocolata desfeta de l’ últim dia..
Vam anar posant un missatge a cada globus i com a fi de festa els vam deixar anar, omplint el cel de colors , desigs i somriures . Però l’ aventura encara no ha acabat aquí.
Hem de triar dos alumnes perquè aquesta vegada m’ acompanyin a mi a Glasgow el proper octubre.
Bon estiu!!!


Monday, 14 May 2012

Activities at the Elderly Peolple 's Home

An important part of our project has based on the idea of strengthening the ties between the elderly and the youth. In order to get it, we carried out a range of different activities together. We paid them several visits, our school choir sang for them, and taking advantage that 2012 was the International Year of the Elderly, we shared a common project that had the support of the Catalan TV. There was a group of young children at risk of social exclusion that made a special dominoes to play with. Their teachers, the Elderly People's Home's staff and our students shared two evenings together while playing the game, sharing experiences, chatting, eating some hot chocolate with muffins and, simply, having a great time together.

Monday, 5 March 2012

Training Activities in Alella

A group of students from our school got together with students from the other schools in the area to start meeting one another and discuss what social exclusion meant. They did it through games in the morning and they also introduced their schools and, after having lunch all together, they split in groups and went to different classes where they tried to reach some conclusions.

These were the first lucky ones!













And this is a selection of pictures of what we did!
Ous students made a presentation about our school



Paying attention to other students' presentations
Some activities with the trainers
The audience
Schools' posters
Small group work
They were really interested!
Whole group activities
Working with another trainer
Talking about their tasks
The chart they created
Role play

Monday, 24 October 2011

A trip to Glasgow

Working together and having fun in the first trip to Glasgow.

Irene Piqueras and other area students and teachers in Glasgow
Discussing about the projects follow-up
Students in Glasgow
Making friends
Working
Catalan representatives in Glasgow

Monday, 3 October 2011

A visit to the Education Department Premises

Student representatives from all the schools met in the Departament d'Ensenyament in the second year of this project. Two of our school leaders, Paula Duran and Oriol Tomàs, explained our plans for a vegetable garden that we wanted to grow in our school with the collaboration of some elderly people from our community. Unfortunatelly, we didn't carry it out as the group decided to focus on something else.

Irene Piqueras was chosen to travel to Glasgow
Teachers from different schools
Every school presented their project

Our secondary school Valerià Pujol i Bosch has done two solidarity activities so far. The first one we organised was a solidarity market that took place in our gym. The whole community, teachers, janitors, secretaries and students brought things from home to sell. Parents, teachers as well as other people from the village bought things. Apart from being funny-just like a car boot sale-, we raised funds to send to Mans Unides, a Non-Governmental Organisation. We also sent some money to Save the Children, another NGO, after the Physical Education department had organised a race to raise funds. We had to look for private sponsorships and we were paid for every lap of the track.
Our project deals with creating an allotment in our school’s garden, with elderly people’s help. We want to make them collaborate in this project to make them feel useful and integrated in our society. We know it’s ambitious but we’ll try. We also want to repeat the solidarity market. The important thing is to arouse people’s consciousness and this is only the beginning.
Oriol Tomàs       Paula Duran      Irene Piqueras



Monday, 17 January 2011

Photography Competition: What can I see from my window?

In order to go further into the idea of getting to know our surroundings, a photography competition was set with the theme "What can I see from my window?" All the teachers from our school were asked to vote for their favourite pictures.
We got lots of great photos from our students. Thank you all!
Have a look at the selection below.
  
Hola companys!!
La Noemí i jo us volem demanar que ens feu el favor de votar la fotografia que més us agradi d’ entre les que estan exposades al vestíbul amb el títol : This is what we can see from our windows.
El projecte va sobre la lluita per l’ exclusió social i haurien de ser un reflex de la societat en la que vivim. Alguns alumnes de 1r i 2n d’ ESO han fet aquestes fotografies des de les finestres de les seves habitacions. Les tres fotografies més votades les enviarem pel projecte i els Robert Capa maresmencs tindran un regalet.
We’ re very sorry però és urgent!!!!
Només ho podeu fer dimarts i dimecres!!!
Tenim l’ urna a la sala de profes.
Gràcies!!!!!!!

This picture was the winner in our school contest and
one of the twelve pics chosen for the European calendar.